מה שהפך את דאצ'יה להיות אחד ממותגי הרכב המצליחים באירופה זה ההתמקדות בתחבורה זולה ויעילה. אפשר לומר שדאצ'יה הביאה את מהפכת המכונית המשתלמת, ובעתיד היא תעשה זאת שוב – באמצעות חשמל. מדוע מהפכה? כיוון שכל יצרניות הרכבים החשמליים מתמקדות בטווח נסיעה גדול במיוחד, וכיום כל טווח בין 300 ל-480 ק"מ נחשב לנקודת המוצא לרכב חשמלי. המשמעות של זה באה לידי ביטוי במחיר, שמושפע ממחיר הסוללה.
עכשיו בואו נחזור למציאות הישראלית, ונשאל אתכם: בכנות, כמה ק"מ אתם נוסעים ביום? ובכן, הנהגת או הנהג הממוצעים אינם נוסעים יותר מ-30 ק"מ בכל יום. עבור אלו הגרים בתוך הערים גם טווח של 10 או 15 ק"מ מספיק. נוסף על כך, אם המכונית החשמלית שלכם היא המכונית השנייה בבית, מדוע אתם צריכים טווח של 400 ק"מ?
בפועל, תעשיית הרכב נמצאת בנקודה מעוררת תהייה – מצד אחד הטווח לא מספיק גדול כדי לשרת משפחות בנסיעות תכופות למרחקים ארוכים (לפחות כל עוד תשתית הטעינה לא רחבה מספיק). מצד שני, המכוניות החשמליות מציעות סוללות ענק יקרות שהופכות את הפתרון החשמלי לזמין עבור מעטים.