כיום כבר קשה לנו לדמיין את החיים בלי השוטטות בעולם הדיגיטלי עם גוגל ומנועי החיפוש האחרים, בלי תשלומים והעברות כספים בפייפאל, פייבוקס ורבים אחרים, או בלי ההזמנות והרכישות דרך הרשת, הרבה פעמים דרך אותה אמזון, שהפכה לחנות הגדולה בהיסטוריה.
התרגלנו לרכוש מוצרי אלקטרוניקה ומחשבים ואפילו הפתענו לא מעט מומחים כשפתרנו את בעיית המדידות והמישוש והעברנו חלק משמעותי מאוד מרכישות הבגדים והנעליים שלנו לרשת. בזכות הניסיון המוצלח ברכישות העבר, ובזכות לא מעט מטריות הגנה על העברות הכספים והשירות, התרגלנו לרכוש, גם ברמה יומיומית, מוצרים יקרים מאוד, מהזמנת חופשות בקצה השני של העולם, דרך מכונות כביסה, תנורים ומקררים ועד לרכישת מניות בסכומים בני חמש, שש ושבע ספרות.
על פי נתוני Statista ל-2018, 57% מגולשי האינטרנט רכשו שם בגדים ובין רבע לחצי רכשו מוצרי חשמל גדולים וקטנים, ספרים, נעליים, תיקים ועוד. כחמישית (19%) מהגולשים אף דיווחו כי רכשו באינטרנט רהיטים ושאר פריטים לבית.