מגזין Dacia

התמורה המפתיעה של דאצ'יה סנדרו

את זה שדאצ'יה סנדרו היא מכונית משתלמת לא צריך להסביר. אבל עד כמה התמורה שלה נותנת נוקאאוט למתחרים? בדקנו, והתוצאות – הדהימו אפילו אותנו.
במשך לא פחות משבע שנים רצופות זוכה דאצ'יה סנדרו להכרה חסרת תקדים כמכונית הקומפקטית המשתלמת ביותר על ידי מגזין הצרכנות הבריטי הנחשב "What Car?". במגזין מאוד מעריכים את התמורה, האבזור והמרחב הפנימי וגם את איכות הנסיעה הגבוהה.

האם גם בישראל המכונית נגישה? בואו נראה. למרות המיצוב מול מכוניות קטנות, דאצ'יה סנדרו היא דווקא מכונית קטנה-גדולה שבממדיה היא כמעט מכונית משפחתית-קומפקטית. כדי להבין עד כמה היא מרווחת ובעלת יכולת, מספיק להציץ בדף הנתונים: המכונית נמתחת לאורך של 406 ס"מ ורוחק הסרנים שלה הוא 259 ס"מ. רוחבה הוא 173 ס"מ וגובהה 152 ס"מ. וכמה עולה כל המרחב הזה? עם תיבת ההילוכים האוטומטית מחירה הוא 74,990 שקלים בלבד*.

התכונות האלה, הנוגעות למרחב פנימי, לאבזור ולנוחות, חשובות במיוחד במדינה כמו ישראל, שבה אנחנו מעוניינים להסיע בנוחות כמה שיותר נוסעים, ומעוניינים לקבל כמה שיותר מכונית תמורת כסף שעבדנו בשבילו קשה.

אבל כמה "יותר מכונית" אנחנו מקבלים בדאצ'יה סנדרו? החלטנו לבדוק זאת מול שתי מכוניות קטנות פופולריות בישראל: קיה פיקנטו, מכונית המיקרו הקטנטנה; וטויוטה יאריס, מכונית ששייכת לקטגוריה גדולה יותר: "סופר-מיני". 

סנדרו מול עולם מכוניות המיקרו: נוקאאוט מוחץ

קיה פיקנטו היא אחת המכוניות המצליחות בישראל. הרבה מהצלחתה טמון בתמורה הנתפסת שלה. אבל כיצד תתמודד פיקנטו מול דאצ'יה סנדרו? ובכן, ראשית, אם נציץ על תגיות המחיר נגלה שהפיקנטו יקרה מהסנדרו. גרסת הבסיס של הפיקנטו, ידנית, 1.0 ליטר ברמת אבזור LX, עולה נכון ליוני 2019 כ-67 אלף שקלים. כדי לקבל את הפיקנטו הבסיסית ביותר עם תיבת הילוכים אוטומטית פשוטה (ארבעה הילוכים) תידרשו לשלם כ-8,000 שקלים נוספים.

השוואה פשוטה של הממדים תגלה שהפיקנטו מתגמדת ליד סנדרו. רוחק הסרנים בסנדרו גדול בכ-19 סנטימטרים, דבר המצביע על הבדל דרמטי במרחב הפנימי. נוסף על כך, סנדרו רחבה בכ-14 סנטימטרים מאוד משמעותיים, ונוסף על הכול, היא ארוכה מהפיקנטו הקטנטנה בכמעט חצי מטר.
מה אומרים הממדים האלה? שסנדרו היא מכונית הרבה יותר שימושית, לא רק במקום שיש בתוכה כדי לאכלס חברים, ילדים או כל מי שירצה להצטרף – אלא גם בנוחות הנסיעה. גם עבור הציוד יש בסנדרו הרבה יותר מרחב, עם נפח תא מטען נדיב ביותר של 320 ליטר לעומת 255 בלבד בפיקנטו.

גם השוואת מנועי המכוניות הללו מראה את יתרונה הברור של דאצ'יה סנדרו. גרסת הבסיס של הפיקנטו, עם תיבת ההילוכים הידנית או האוטומטית, מסתייעת במנוע 1,000 סמ"ק בהספק של 67 כ"ס. הסנדרו, בגרסה הטורבו האוטומטית-רובוטית נוקאאוט של 90 כ"ס. ההספק הזה גבוה אפילו מזה של הפיקנטו החזקה והיקרה (עם 84 כ"ס), שעולה כ-80 אלף שקלים ויותר.

מנוע הסנדרו של גרסת הטורבו בנזין האוטומטית מספק יכולת וביצועים בליגה משל עצמו, עם שיא מומנט של 15.3 קג"מ בסל"ד נמוך במיוחד, 2,250 סל"ד, דבר שמצביע על כוח זמין רב כמעט בכל שלב. הן ההאצה שלו ל-100 קמ"ש והן המהירות המרבית גבוהות משל כל גרסאות הפיקנטו ובמפתיע, למרות הממדים והביצועים העדיפים, צריכת הדלק הממוצעת שלו נמוכה כמעט משל כל גרסאות המכונית העירונית. 

עולים שלב: דאצ'יה סנדרו מול קבוצת ה"סופר-מיני"

מכונית סופר-מיני פופולרית כיום בישראל היא טויוטה יאריס. ראוי לזכור שכיאה לסוג מכוניות שממדיהן גדולים הרבה יותר מאלו של מכוניות מפלח המיקרו, טויוטה יאריס היא גם מכונית הרבה יותר יקרה מהפיקנטו. הגרסה הזולה ביותר של טויוטה יאריס, עם תיבת הילוכים אוטומטית ומנוע 1,500 סמ"ק, עולה, נכון ליוני 2019, כ-103 אלף שקלים, כלומר כ-36 אלף שקלים יותר מסנדרו האוטומטית.

מנוע היאריס אכן מעניק הספק גבוה יותר מזה שבסנדרו (112 כ"ס לעומת 90 כ"ס בסנדרו טורבו האוטומטית), אולם הדבר כלל אינו ניכר בביצועים ביחס לגרסה המקבילה לו, כלומר האוטומטית. היאריס מאיצה ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות והסנדרו, למרות נחיתות ההספק, מאיצה מהר יותר – ב-11 שניות. המהירות המרבית זהה – 175 קמ"ש. אחת הסיבות ליתרון הביצועים של הסנדרו, למרות ההספק הנמוך יותר, היא באותו מומנט שהזכרנו קודם, שעושה אותה מוצלחת יותר גם מהיאריס, שהיא בעלת מומנט נחות ובסל"ד גבוה יותר, שהופך את כוחה לזמין פחות.

האם ביאריס, שעולה כל כך הרבה יותר מהסנדרו, מקבלים ממדים גדולים יותר? טבלת הנתונים מוכיחה את ההפך. סנדרו רחבה בכ-4 סנטימטרים משמעותיים, מעניקה רוחק סרנים גדול בכ-8 סנטימטרים ואורכה הכללי גדול בכ-11 סנטימטרים. גם תא המטען בה גדול משמעותית – 320 ליטר לעומת 286 ביאריס. אין דרך אחרת להציג זאת: למרות שטויוטה יאריס מכונית יקרה הרבה יותר, דאצ'יה סנדרו היא מכונית גדולה משמעותית ממנה.

דאצ'יה סנדרו: תמורה חסרת תקדים

תחושת הבטן שמקבלים כשנתקלים בדאצ'יה סנדרו ואז רואים את תג המחיר שלה אינה מטעה. המכונית הזו מספקת תמורה מפתיעה ביותר. היא גדולה ומרווחת ממכוניות יקרות ממנה בעשרות אלפי שקלים ולמרות שהיא גדולה יותר, היא מספקת ביצועים שלא רק שאינם נחותים מהמתחרים היקרים, אלא שלעיתים תכופות אפילו עדיפים עליהם. המרחב, הנוחות, הביצועים ושביעות הרצון הרבה, שמתבטאת בלא מעט תארים שלהם זכתה המכונית, כל אלו מצטרפים לתמורה שפשוט הופכת את דאצ'יה סנדרו למכונית שאי אפשר להתעלם ממנה, גם כשאתם שוקלים לרכוש מכונית מפלח יקר יותר בשוק.
* מחיר דאצ'יה סנדרו כולל מע"מ ואינו כולל אגרת רישוי לשנה הראשונה בסך 1,226 ₪.

כתבות נוספות במגזין

5 יתרונות של מכוניות עם גיר ידני
סקירה צרכנית מלמדת שלרכבים בעלי גיר ידני יתרונות מובהקים בהשוואה לרכבים אוטומטיים. הינה חמישה מהם.
דאצ'יה סנדרו, מבט מלפנים בנסיעה בעיר
הסופר-מיני שמאתגרת את הקטגוריה
דאצ'יה סנדרו שייכת לקטגורית רכבי ה"סופר-מיני". אולם בדיקת הנתונים היבשים, מאתגרת את השיוך הזה ומקרבת אותה יותר לפלח הגבוה יותר של המשפחתיות.
דאצ'יה סנדרו, מבט מאחור עם תא מטען פתוח
תכנון נכון, התמקצעות מתמדת והבנת המותג
כך מצליחים מרכזי השירות שלנו להציע טיפולים משתלמים.